Dacă ai avut și cel mai mic contact cu marketing-ul online, cu siguranță ai dat peste termenul de SEO, care nu este foarte explicit la prima vedere. Dacă administrezi sau vrei să promovezi un site, este esențial să cunoști înțelesul acestor 3 litere care par să nu aibă niciun înțeles la prima vedere. Ca să te ajutăm să afli cum să înveți SEO de la 0, am anticipat câteva din întrebările pe care ai putea să ți le pui în legătură cu acest subiect:

1. Ce este SEO?

Termenul SEO (Search Engine Optimization) se traduce prin noțiunea de optimizare pentru motoarele de căutare și reprezintă procesul de îmbunătățire a poziției unui site în motoarele de căutare (Google, Bing, Yahoo) pentru anumiți termeni și cuvinte cheie.

Altfel spus, cu cât știi mai bine să faci SEO de calitate, cu atât ai șanse mai mari să poziționezi un site în primele locuri în căutările utilizatorilor.

2.De ce să învăț SEO?

Dacă vrei să crești vizibilitatea unui site pe Google, mai exact dacă vrei să crești numărul de vizitatori, trebuie să înțelegi această noțiune de optimizare a motoarelor de căutare. Cele mai importante beneficii oferite de SEO sunt:

  • introducerea site-ului în primele rezultate organice din motoarele de căutare. Este esențială poziționarea în primele 5 poziții pentru o vizibilitate cât mai mare.
  • creșterea cantității și calitățiii de trafic pe site. Vei anticipa cuvintele cheie pe care le vor utiliza utilizatorii în căutările lor și îi vei îndrepta spre accesarea site-ului tău.
  • analiza și îmbunătățirea constantă a rezultatelor oferite

3.Cum funcționează SEO?

Motoarele de căutare utilizează robots (roboți) sau spiders (păianjeni) pentru a căuta în site-urile înregistrate în motoarele de căutare.

  • roboții urmăresc periodic site-urile înregistrate pentru a furniza informații care mai târziu vor fi analizate și indexate
  • este creat un index care îi va permite motorului de căutare să acceseze cele mai relevante pagini căutate. Informațiile din index includ titlul paginii, frazele cheie, page rank, descrierea meta sau spamdexing (rata de spam).
  • motorul de căutare evaluează indexul creat și calculează un rank pentru fiecare pagină, care va fi păstrat în baza de date a unui server
  • un utilizator tastează cuvintele cheie, îi este determinată locația prin intermediul adresei IP, este transmisă cererea de căutare și astfel sunt afișate paginile cu rezultate

Ești pregătit să faci primul pas spre cariera mult visată?

Creează-ți cont, îmbunătățește-ți abilitățile și obține poziția dorită

4.Care sunt etapele unei campanii SEO?

Stabilirea obiectivelor SEO

Este primul pas în demersul oricărei strategii de marketing. Acestea trebuie să fie în primul rând măsurabile, adică să se stabilească de la început care sunt rezultatele pe care dorește să le obțină site-ul în urma unei campanii SEO. Un exemplu de obiectiv bine stabilit este: „creșterea volumului de trafic pe site cu 20%”.

Analiza competitorilor

Reprezintă o bună practică pentru a afla ce cuvinte cheie și tehnici folosește concurența.

Optimizarea on-page

Presupune înțelegerea conținutului site-ului de către motoarele de căutare. Factorii care influențează locul în motoarele de căutare sunt:

  • cuvintele cheie din conținutul titlului
  • link-uri interne care să lege paginile între ele
  • cuvintele cheie din headings (subtitluri)
  • atributul alt din conținutul imaginilor
  • viteză de încărcare foarte bună a site-ului

Optimizarea off-page

Se referă la crearea de link-uri externe. Motoarele de căutare iau în considerare fiecare link către o pagină din altă pagină web sau din alt site ca un vot pentru pagina respectivă. Cu cât paginile și site-urile au mai multe link-uri externe dinspre alte site-uri relevante și de calitate, cu atât vor obține un scor SEO mai bun. 

Monitorizarea și analiza rapoartelor

Fiind un proces complex, trebuie analizate constant datele oferite de Google Analytics pentru a afla ce trebuie îmbunătățit. De asemenea, cuvintele cheie aflate în trending se schimbă constant, așa că trebuie și ele actualizate frecvent pe site. 

5.Unde găsesc cele mai bune cursuri de SEO?

Chiar dacă pare un domeniu complex, vestea bună este că poți învăța SEO de unul singur, datorită nenumăratelor articole și tutoriale gratuite pe care le găsești pe Internet. Cursurile online gratuite sunt un bun început pentru a învăța și înțelege procesul. Ți-am pregătit câteva tutoriale utile gratuite care te vor ajuta să înveți SEO de la 0:


Acest articol este un prim pas important pentru începerea unei cariere în SEO. Dacă vrei să  afli mai multe, te sfătuim să accesezi unul dintre cursurile menționate mai sus. De asemenea, dacă te abonezi la platforma StudentPath, te vom ține la curent și cu alte cursuri la fel de utile pentru SEO și marketing online.  Astfel vei găsi răspunsul la întrebarea cum să înveți SEO de la 0, cu pași înceți și siguri către succes!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Comentează